سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای لاجیم - نگین شهرستان سوادکوه

سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای لاجیم - نگین شهرستان سوادکوه

سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای زیبا و تاریخی لاجیم
امیدوارم لحظات خوبی رو در سامانه مجازی روستای لاجیم سپری کنید.
.
.
یرای کسب اطلاعات بیشتر از روستای لاجیم ، به " معرفی روستای لاجیم " در ابتدای سایت مراجعه کنید.
.
.
محسن سرتاره لاجیمی
mohsensl12@yahoo.com

آخرین نظرات

۲ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

۱۲آبان
محسن ولوی


پیشگفتار:از سده چهارم هجری بر پائی گور- برج هائی که کاربردی فراتر از یک بنای تدفینی صرف داشتند در ایران رواج یافت. این گونه سازه ها که غالباً در نقاط مرتفع ساخته می شدند به موازات نقش تدفینی خود از آن ها به عنوان میل برای راهنمائی مسافرین و هم چنین از محوطه اطراف آن ها جهت دفن کاروانیان و اهالی استفاده می شده است.

در ظاهر این بناها دارای سطح جانبی استوانه ای شکل با سقفی نیم مخروط قائم (180> c >90 ) و یا سهمی گون دوار (رو به پایین " آب میریزد" ) هستند که غالباً کتیبه ای حلقوی به خط کوفی و ندرتاً پهلوی بر پیشانی آن ها نقش بستهو مضمون آن در غالب موارد عبارت است از: آیات و جملات دعائی به همراه نام و القاب متوفی و هم چنین عباراتی که جایگاه اجتماعی او را مشخص می کند، تلفیقی از آنچه که بود به همراه آن چنان که تمایل داشت دیده شود که کاملا منطبق با فضای فئودالیزم حاکم بر زمان ساخت این گونه بناهاست.

در اغلب این بناها با سلب قدرت از صاحبان بنا و محو اطلاعات و خاطرات وابسته به آن زمینه جهت خلق گمان ها و حکایات شفاهی و پس آنگاه روایات بظاهر مستند آماده و در ادامه با سپری شدن زمان این گونه بناها تبدیل به مکان زیارتی می‌شوند.

به ادامه مطلب توجه کنید
محسن سرتاره لاجیمی
۱۲آبان
بسم الله الرحمن الرحیم

وصیتنامه شهید علی اصغر اردشیری

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

ِانَّ اللَهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونُ فی سَبیلِهِ صَفَّاً کَاَنُّهمْ بُنْیانٌ مَرصُوصْ

                             این وصیتنامه شهدا ء است که انسان را می سازد .                امام خمینی

             با درود وسلام بر مهدی موعود ونائب برحقّش امام امت قلب تپنده امت حزب الله وزاهدان شب وشیران روز ودرود وسلام بر شهیدان انقلاب اسلامی ،این مرغان آغشته بخون وسلام بر رزمندگان اسلام زاهدان شب وشیران روز .

    مسلمانان وای امّت حزب الله بدانید در راه خدا واسلام شاید هیچ ثوابی بالاتر از مجاهده وفداکاری وایثارگری در راه خدا ورفتن خالصانه به جبهه وشهید شدن در راه خدا نیست ؛وشهید شدن اگر خدائی باشد خیلی مهم است .

             آری جبهه مکتب است ،جوار الله است محلی است که انسان می تواند به وجه الله نظرکند از خدای متعال می خواهم این آرزوی بنده که همان شهید شدن در راه خداست برآورده شود ؛خدایا در زندگی خودم بالاتر از جان نداشتم تا درمقابل شما بدهم ای کاش هزاران جان داشتم وهمه را در راه شما  میدادم ،خدایا اگر این بنده کوچک شما واین بنده حقیر، این  لیاقت را دارم  شهادت که فوز عظیمی است را نصیبم کن چونکه این شهادت میراثی است که از حسین بن علی (ع)به ما به ارث رسیده ؛خدایا در آن زمان که حسین (ع)ندایش را لبیک نمی گفتند ما افسوس می خوردیم که چرا ما آنجا نبودیم که او را یاری کنیم حالا وقت آن رسیده که یاران حسین ع)به جبهه ها بروند وبه ندا ی امام حسین (ع)لبیک گویند ومی گویم که مارا از یاران واقعی حسین (ع)قرار دهد وشهادت را نصیبم بکند.

     سلام بر شما پدر ومادر گرامی که اینچنین فرزند تربیت کرده اید وراهی جبهه ها نموده اید  تا آن را در راه خدا قربانی کنید مرا حلال کنید چونکه نتوانستم جبران زحمات شبانه روزی شما را بکنم بعد از شهید شدن من ناراحت نباشید چونکه شهیدان در نزد  خدایشان روزی می خورند ؛پدر ومادر گرامی صبر کنید چونکه خداوند متعال ومنّان با صابران است .

          پیام من به خواهران وبرادران این است که قدمی که برمی دارید قدمتان برای اسلام باشد به مسائل احکام وفریضه های اسلامی خیلی اهمیّت بدهید بخصوص دعاها را فراموش نکنید ودعا بهتر از نیزه در قلب دشمنان اسلام فرو می رود .

           برادران وخواهران مسجدها  را خالی نکنید چونکه مسجد بوده است که امت واحده در میان ملت ما بوجود آورده است ؛برادران جبهه را فراموش نکنید ،امروز اسلام خون می خواهد خونی که اسلام آز آن رشد کند وخونی که کربلا وقدس را نجات دهد وراهشان را باز کند ؛  برادران ان شاء الله با رفتن به جبهه راه  قدس را باز کنیم ونماز وحدت را در آنجا به امامت روح خدا برگزار کنیم .

پیام من به خانواده های معظّم شهداء این است که صبر وپایداری را  پیشه خود کنید چونکه خداصبرکنندگان راخیلی دوست دارد چراکه شما خانواده شهداء چشم وچراغ این ملّت هستید ؛شعار ملّت واحده رافراموش نکنید :خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ----خدایا خدایا رزمندگان اسلام نصرت عطاءبفرما

کوچک شما :علی اصغر اردشیری 23/2/1365ن/م  

                                                  تاریخ شهادت 26/3/1365عملیات کربلای 1مهران

*******************************************************************

www.lajim.blog.ir

*********************************************************************

به ادامه مطلب توجه کنید 

محسن سرتاره لاجیمی