سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای لاجیم - نگین شهرستان سوادکوه

سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای لاجیم - نگین شهرستان سوادکوه

سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای زیبا و تاریخی لاجیم
امیدوارم لحظات خوبی رو در سامانه مجازی روستای لاجیم سپری کنید.
.
.
یرای کسب اطلاعات بیشتر از روستای لاجیم ، به " معرفی روستای لاجیم " در ابتدای سایت مراجعه کنید.
.
.
محسن سرتاره لاجیمی
mohsensl12@yahoo.com

آخرین نظرات

برج‌ لاجیم در ردیف ثبت در آثار جهانی

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۳۶ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، دلاور بزرگ نیا صبح امروز در نشست خبری روز جهانی موزه، اظهار داشت: توجه به حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در گذشته مغفول مانده و باید بیشتر به این مقولات تاریخی جامعه توجه شود.

وی افزود: نگاه سنتی به موزه باید خارج شده و از شی‌محوری به سمت تقویت گفت‌وگوهای فرهنگی در این بخش گام برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه حفاظت الکترونیکی موزه‌های استان را توسعه می‌دهیم، تصریح کرد: ابتدایی‌ترین مأموریت دوستداران فرهنگ و ریشه‌های تاریخی این مرز، کمک به حفاظت از عرصه‌های تاریخی است.

بزرگ نیا، از شناسایی دو هزار و 500 اثر تاریخی در مازندران خبر داد و افزود: مجموعه فضای اداری و یگان حفاظت عرصه‌های تاریخی تکافو نمی‌کند و برای هر 10 اثر یک میهمان داریم.

وی, از برگزاری ویژه برنامه هفته موزه و میراث فرهنگی در روز پنج شنبه 31 اردیبهشت در خانه کلبادی ساری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: شاهنامه خوانی، نوروز خوانی، هیجان انگیزترین بازی‌های بومی، کلکناری‌خوانی اجرای موسیقی محلی توسط خردسال‌ترین خواننده کشور، موسیقی مازندرانی، آیین‌های شاد و رقص محلی، نمایش تیرماه سیزده، سرنانوازی با تکنیک ویژه پنج چوبه و پذیرایی با سه نوع شیرینی محلی، دوآش سوادکوه و تش سر چایی از جمله برنامه‌های این جشن است.

بزرگ نیا با بیان اینکه بیش از 1400 نفر در هشت سال گذشته توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به جرم تخریب آثار و بناهای تاریخی دستگیر شدند، افزود: بسیاری از دستگیری‌ها به واسطه پیداکردن اشیا تاریخی بوده است.

وی با اعلام اینکه بوم‌گردی در روستاهای مازندران رونق می‌گیرد، گفت: مردم می‌توانند ضمن حفظ بناهای تاریخی از این اماکن زیبا برای تفرج استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه امسال سال گفت‌وگو با هنرمندان صنایع دستی و میراث فرهنگی خواهد بود، افزود: امسال سال نزدیکی و ارتباط بیشتر با آثار تاریخی و صنایع دستی مازندران است.

بزرگ نیا با بیان اینکه قابلیت ثبت آثار فرهنگی بسیاری برای ثبت در آثار جهانی است، گفت: به دنبال ثبت قله دماوند هستیم و در کشور این عزم برای ثبت جهانی دماوند وجود دارد.

وی از معرفی رامسر به عنوان باغ شهر تاریخی خبر داد و افزود: این اثر و برج‌های لاجیم و رسکت در ردیف ثبت در آثار جهانی قرار دارد.

مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به اینکه شناسایی و ثبت مشترک میراث ملموس و طبیعی کشورهای حاشیه دریای خزر به پیشتازی مازندران صورت می‌گیرد، گفت: به دنبال حفاظت جدی از چشمه سورت کیاسر هستیم.

لینک خبر

نظرات  (۲)

سلام
لزومی نداشت مطلب رو حذف کنی
فقط اقتباسی بود از یه روزنامه رسمی کشور.
هر روز هزارتا مطلب تو روزنامه های ما چاپ میشه که اصلا صحت و سقمش معلوم نیست ولی آب هم از آب تکون نمیخوره.
البته اون مقاله خیلی هم دور از ذهن و بی راه نبودهٰهمونطور که ههمون میدونیم تا چند سال قبل هم یه سری ظرف هایی تو امامزاده بوده که همیشه سعی میکردن آب تو ظروف پر باشه چون اعتقاد داشتند ازون آب یه معصومی استفا میکنه.
و این مساله با مطلبی که تو روزنامه اشاره شده بود فکر نمیکنم تفاوت مضمون زیای داشت.
هرچند هنوز هم میگم یه مطلبی بود درمورد لاجیم اون هم جنبه تاریخیش مهم بوده نه خود مطلب.
و فکر هم نمیکنم مطلبش اهانتی به لاجیمی و یا فرهنگ و آداب لاجیم شده باشه.
پاسخ:
شما درست میگید و حق با شماست ...
اما در مورد مطالب روزنامه ها که به قول شما آب از آب تکون نمیخوره ، من نظر دیگه ای دارم ، تو لاجیم یک مقدار حساسیت ها زیاده و من که قبلا تجربه کردم میگم آب از آب تکون میخوره ....
تشکر و عذرخواهی

چرا اون متن مربوط به برجو برداشتی!!!!
پاسخ:
شرمنده ، ولی
از اونجایی که تو صحت این مطالب شبهه وجود داشت ، ترجیح دادیم حذف بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">