سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای لاجیم - نگین شهرستان سوادکوه

سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای لاجیم - نگین شهرستان سوادکوه

سامانه مجازی روستای لاجیم

روستای زیبا و تاریخی لاجیم
امیدوارم لحظات خوبی رو در سامانه مجازی روستای لاجیم سپری کنید.
.
.
یرای کسب اطلاعات بیشتر از روستای لاجیم ، به " معرفی روستای لاجیم " در ابتدای سایت مراجعه کنید.
.
.
محسن سرتاره لاجیمی
mohsensl12@yahoo.com

آخرین نظرات
رئیس شورای روستای لاجیم سوادکوه:
لاجیم برای ماندگاری جمعیت به ‌ایجاد مراکز اشتغالزایی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی روستای لاجیم شهرستان سوادکوه گفت: این روستا به ‌دلیل بی‌بهره ماندن از مراکز اشتغالزایی از ماندگاری جمعیت دور مانده است‌.‌


سیف‌الله هادی‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به سابقه وجود مراکز اشتغالزا در این روستا گفت: در سال‌های 1330 تا 1384 با فعالیت سه مرکز تهیه و توزیع نهال سوزنی برگ استان مازندران در این روستا زمینه اشتغال 50 نفر از ساکنان این روستا فراهم بود.
وی به روند خصوصی‌سازی این واحدها اشاره کرد و گفت: این واحدها تا قبل از خصوصی‌سازی سالانه 4 میلیون نهال سوزین برگ تولید می‌کرد.
هادی‌نژاد ادامه داد: از سال 84 با تعطیلی شعبه دو و سه این مراکز و فعال بودن تنها یک شعبه تنها سه نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و میزان تولیدات این مجموعه به 800 هزار تن در سال کاهش یافت.
به گفته وی از 150 خانوار روستای لاجیم سوادکوه 120 خانوار به‌صورت ثابت در این روستا زندگی می کنند و بقیه به ‌صورت گذار در این منطقه اقامت می‌کنند.
‌هادی‌نژاد تاکید کرد: به‌دلیل از بین رفتن مراکز اشتغال و فراهم نشدن زمینه اشتغال دیگر در روستای لاجیم سوادکوه روند مهاجرت در سال‌های اخیر در این روستا افزایش یافته است.
وی تنها نبض اشتغال روستای لاجیم را مجموعه اشباع تراورس در این روستا دانست و گفت: می‌توان زمینه‌ای را فراهم آورد که روستاهای محرومی در منطقه سوادکوه همچون لاجیم که از قدمت بالایی برخوردار هستند ماندگاری جمعیت را در آن شاهد بود.
رئیس شورای اسلامی روستای لاجیم سوادکوه وضعیت نامطلوب راه "اتو " به لاجیم، متوقف شدن طرح‌های هادی ، نبود اشتغال و زمینه فعالیت در این روستا را از معضلات این منطقه برشمرد.
‌روستای لاجیم در 25 کیلومتری شهر زیراب شهرستان سوادکوه و 30 کیلومتری شهر ساری قرار دارد و برطبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 190 خانوار دارد.
وجود برج تاریخی لاجیم یکی از دلایل شهرت این روستای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه از بین بیش از 250 روستای این شهرستان است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۹/۰۵
محسن سرتاره لاجیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">